28 iul. 2010

Dragoste contra cronometru...

Ce s-ar întâmpla dacă găsirea iubirii ar deveni o formalitate de când a fost inventat un dispozitiv revoluţionar numit Timer, care poate determina cu precizie momentul în care persoana ce îl poartă implantat în încheietura mainii îşi va întâlni sufletul-pereche? Când timpul afişat ajunge la 0 şi persoana respectivă îşi întâlneste alesul, există garanţie că nu este o alegere gresită şi că acea relaţie poate fi exact ceea ce îţi doresti. Totusi…un dispozitiv ne poate învăţa să simţim? Adica ok, a ticăit, ţi-a indicat persoana, dar suntem capabili să învăţăm să o iubim, sau pretindem că o iubim doar pentru că avem garanţie că este persoana pe care o aşteptăm?

Pentru unii timer-ul poate indica o perioada foarte lungă (10-14 ani), pentru persoane mai în vârstă timer-ul pare să nu se fi oprit nici chiar la 50-60 de ani, pentru alţii dragostea adevărată pare să fie doar la câteva luni distanţă. În oricare dintre aceste cazuri, ce aţi face? Aţi aştepta cu nerăbdare acel moment precis sau aţi considera că puteţi descoperi oricand dragostea fără ajutorul acestui dispozitiv?

Autosugestie, exactitate sau doar hazard ? Poate că pentru fiecare dragostea îşi face apariţia la momentul potrivit…şi acel moment nu trebuie cautat, vânat, ci doar savurat cu multă, multă intensitate. Cât despre garanţie…sunt convinsă că o simţim, fără să mai fie nevoie să o cercetăm.

Ideea acestui articol este inspirată din filmul Timer, al cărui trailer îl puteţi viziona aici. Vouă v-ar plăcea să existe un astfel de dispozitiv sau pur şi simplu, aţi avea încredere în ceea ce simtiţi?

20 de comentarii:

  1. Daca va exista un asemenea dispozitiv, ce se va intâmpla cu angoasa existentiala? Unde e fiorul ala frustrant atunci când incerci sa comunici cu sufletul-pereche? Unde vor fi lacrimile refuzului? Ma vrea, nu ma vrea....

    Cred ca un asemenea timer te duce in plin Ev Mediu, atunci când casatoriile erau aranjate. Pe vremea aia le aranja societatea. Acum - timer-ul.

    N-am vazut filmul, dar e un subiect interesant de discutie. Poate ca uneori e mai bine sa stii niste chestii sigure. Mai am 20 de ani pâna la sufletul pereche? Perfect! Timp de distractie berechet si dupa aia ma fac om de casa. 6 luni? Hmmmm....va cam trebui sa maresc viteza....

    Si iubirea unde e?

    RăspundețiȘtergere
  2. @Dragos: Exact, iubirea unde este? Poate ca
    "iubesti" acea persoana doar din teama ca aceea este singura ta sansa? Sau cum spune in film, datorita acestui dispozitiv, sansa de a divorta este din ce in ce mai scazuta.

    "Ma vrea, nu ma vrea..." :) Bine spus :) Unde sunt fluturasii din stomac, nerabdarea, entuziasmul? Cred ca totul ar deveni mecanic :D

    Mie nu cred ca mi-ar placea sa stiu, cred ca ar stirbi din farmec.

    De exemplu, daca ar fi 20 de ani, ce ai face daca ai intalni o persoana care iti place cu adevarat si sa zicem ca dispozitivul ei arata doar 2 ani? Ai risca pentru ea sau ai avea incredere in dispozitiv?

    RăspundețiȘtergere
  3. nici nu mai vad trailerul, ca nu am nevoie, imi inchipui.
    Si imi si inchipui ca acel film, a facut o greseala; si destul de mare.
    tu ce ai face? daca ti-ar ticai ceasul ?si ai fi acasa, uitandute la un film... ? de cine te indragostesti? de televizor sau de actor?

    "Când timpul afişat ajunge la 0 şi persoana respectivă îşi întâlneste alesul, există garanţie că nu este o alegere gresită şi că acea relaţie poate fi exact ceea ce îţi doresti."

    tu iti pui intrebarea gresit!
    se vede ca nu ai trecut ...
    Eu vad intrebarea diferit! Daca a ajuns la punctul 0, si ti-ai gasit aleasa asta.... e o problema in intelegerea cuvantului "aleasa"; adica... tu o alegi, ea este aleasa ta... dar te intrebi daca si el este alesul ei? eu degeaba te aleg, daca tu ai ales pe altcineva.... si poate si acel cineva, poate ca alege pe altcineva in locul tau!. Deci toata chestia cu "aleasa e o prostie, atata timp cat alegerea e doar de o parte. Acel film, cred ca e doar un alt mod pentru a strica anumite idei, despre dragoste si iubire(care deja sunt stricate)
    Si eu am ales... de doua ori, si uite ca nu e adevarat chestia cu aleasa :)) prima aleasa deja s-a maritat... cu alesul ei.... , a doua aleasa.... urmeaza si ea, aceeasi cale... ; iar eu cu alesul asta , incep sa aleg calea spe Dumnezeu, sau spre iad.... mo mai vedem..
    . chestia cu aleasa este falsa, foarte falsa.
    De multe ori, doi cred ca si-au gasit alesul, dar in timp ....se schimba tot,si de multe ori alesul, a fost alegerea gresita. de ce? pentru ca alegerea asta e o mare prostie..

    In schimb, dragoste contra cronometru (in sensul timpuluisi a vitezei ) exista. Pentru ca timpurile astea fac in asa fel incat esti nevoit sa faci tot in viteza, fara sa gandesti. In asa fel incat; azi te indragostesti de ea.... intri in relatie, peste doua luni iti dai seama ca nu ti se potriveste, inchizi relatia, dupa te indragostesti de alta.... si tot asa. ASTA E DRAGOSTE CONTRA CRONOMETRU.
    Nimeni nu mai vrea sau nu mai stie ce inseamna sa inveti sa iubesti, nu e o noutate.
    Acum am inteles de ce se zice ca e nevoie de experienta, cu cat mai multe, cu atat mai bine ;) ca exemplu, ma iau pe mine. nu am avut experiente?? tot inexpert sunt, si nu o sa stiu ce trebuie sa fac :)) e normal , e bine asa, e drept asa..... poate ca fiecare in viata precedenta a facut ce trebuie, sau ce nu trebuia, iar in viata prezenta plateste pentru tot. Eu cred ca nu o sa am timp sa platesc in viata asta ce am facut in alta viata pe care nu o cunosc :)) refuz . Si cred ca am mai mult curaj sa imi aleg daca vreau sa platesc, sau nu..... decat sa imi aleg "Aleasa"(vazand ca nu am noroc la asa ceva ) =))
    In doua cuvinte.... aleasa nu exista, e doar o idee gresita creata de mintea umana, la fel cum nu pot avea pe cine nu ma vrea ;)

    RăspundețiȘtergere
  4. @Black Angel: Hmmm..in film ambii considerau ca celalalt este ales si nu prea exista loc de intrebarea "tu o alegi, ea este aleasa ta... dar te intrebi daca si el este alesul ei" :)

    Cat de sigur esti ca intr-adevar acele 2 persoane erau "aleasa"...Eu cred ca atunci cand o sa apara, o sa fie reciproc sentimentul, fara sa mai existe indoieli. Asta daca e sa credem in " aleasa/ales" :)

    RăspundețiȘtergere
  5. "Cat de sigur esti ca intr-adevar acele 2 persoane erau "aleasa"...Eu cred ca atunci cand o sa apara, o sa fie reciproc sentimentul, fara sa mai existe indoieli. Asta daca e sa credem in " aleasa/ales" "

    pai in primul rand.. ma indragostesc destul de rar, in al doilea rand, nu ma indragostesc de oricine si oricand; si cu siguranta au ceva foarte special pe care nu l-am vazut oriunde.
    Mi-as dori foarte mult, sa ma pot indragosti la comanda..... sa zic " azi gata, ma duc la plimbare, tre sa imi iese una in cale... ma indragostesc, intru in vorba ... si am rezolvat!"
    Mi-ar fi mult mai usor, daca m-as putea indragosti de oricine, as avea toate problemele rezolvate in viata! Asta e singura poarta care nu ma lasa sa imi rezolv celelalte probleme

    Tu cum faci sa crezi ca el este alesul?
    nu ai mai avut relatii sentimentale cu alti barbati?? nu ai mai gandit ca si ei..sau el.. sunt alesii la momentul respectiv?
    cand doi stau impreuna.... de cativa ani... si deja consirera ca sunt alesii.... iar dupa o perioada .... se despart!?
    care sunt alesii?
    de ce crezi ca daca actualul tau .... acum ti se pare alesul.... adica amandoi va credeti alesii..... niciodata nu o sa va despartiti?? de unde stii? care sunt alesii?
    care e alesul cand de multe ori se mai face si "un altfel de joc" ?
    Alesul.... nu e ceva ce ti-l da cineva.... ci e ceva ce alegi tu! deci aleasa mea, ar trebui sa fie persoana pe care eu o aleg, nu pe care mi-o alege altcineva.
    daca ma indragostesc de o persoana, nu o sa mai fie valabila chestia cu "aleasa e alta" si o sa fie reciproc; eu cand ma indragostesc nu mai vad pe altcineva, si nu mai am interes pentru o alta "ea care e aleasa mea,(ca e reciproca)"

    Multi se iubesc la inceput si totusi nu se dovedeste a fi alesii!.. In cazul asta esti sigura ca aleasa mea o sa fie, si o sa fie sentiment reciproc?? esti sigura ca sentimentul nu o sa dureze doar 2 ani?
    Esti sigura ca pentru ea... eu sunt adevaratul ales? sau isi da seama ca a gresit? si ca alesul ei e altul.. si nu eu!

    Tu imi ziceai ca increderea.. azi e, maine nu e, poimaine revine.. si tot asa! deci dragostea e incredere.... dragostea azi poate fi, iar maine nu mai e!
    Maine vezi unu mai frumos, mai intrigant... si reapare dragostea..(pentru ca pe mine deja ma cunosti, nu mai e nimic nou de descoperit... si atunci cauti noutatea in alta parte...) asta e dragostea... asa functioneaza! deci sigur el e alesul tau?? de unde stii ca nu te indragostesti de altcineva? Raspunde sincer! crezi ca exista alesul ?
    Alesii nu exista. in cel mai fericit caz, alesul e doar pe perioada determinata :))). e doar o idee gresita pe care mintea si-o concepe, o iluzie mare cat sistemul solar :))

    am vazut ca viata ofera mari surprize placute sau nu, deocamdata la mine s-au nimerit alea neplacute.... dar schimb eu sistemul ;)

    RăspundețiȘtergere
  6. @Black Angel: Pana la urma, multe lucruri nu sunt sigure. Acestea sunt intrebari si supozitii teoretice, in practica difera...Nu stiu, iti vei da seama de toate la momentul respectiv :)

    RăspundețiȘtergere
  7. nu va exista momentul respectiv, nu stiu sa il recunosc, pai tu nu ai observat ca eu ma indragostesc de cine nu trebuie? e clar ca eu am defectul asta... e inutil. nici daca am dragostea in fata nu o recunosc! ce sa fac... is inutil, is complet gresit,
    cu toate ca eu am intotdeauna dreptate..... mo zic doar atat "mai traim si mai vedem" ;)
    ( ca sa nu par chiar atat de negativ :D )

    RăspundețiȘtergere
  8. @Black Angel: Exact, in timp lucrurile se mai schimba :)

    RăspundețiȘtergere
  9. da, lucrurile, dar nu persoanele :( mai ales eu... eu sunt singurul om de pe pamant care nu se poate schimba!?? poate mai sunt si altii... doamne ajuta =))

    RăspundețiȘtergere
  10. "Mie nu cred ca mi-ar placea sa stiu, cred ca ar stirbi din farmec"

    Touchdown!

    Exact asta e si opinia mea.

    RăspundețiȘtergere
  11. @Dragos: Ma bucur ca suntem de acord :)

    RăspundețiȘtergere
  12. deci eu nu cred in "alesul", "momentul potrivit"....cred ca exista mai multe persoane in lumea asta care iti pot deveni "sufletul pereche"...deci chestia cu timerul de care vb nu isi are rostul in conceptia mea:P

    RăspundețiȘtergere
  13. @Realbadpisy: :) Eu nu stiu inca daca sa cred sau nu, dar oricum ar fi nu cred ca este nevoie de stiinta pentru a-ti da seama care este acea persoana...sau acele persoane :)

    RăspundețiȘtergere
  14. Ce se intampla cand iubesti de nu mai poti dar fugi?

    RăspundețiȘtergere
  15. @Iulia: Hmmm...cred ca fugi pentru moment, dar tot te intorci..nu poti sta prea mult departe oricate motive cauti pentru a o face :D

    RăspundețiȘtergere
  16. Mi-ar placea o astfel de garantie. Sunt satula de hazard, de emotii, de fluturasi in stomac. :) Am tot avut parte de asa ceva... :P

    RăspundețiȘtergere
  17. @Summer: Hmmm...:) Interesant. Totusi, ce faci daca ai garantia ca aceea este persoana, dar fluturasii nu apar? :P

    RăspundețiȘtergere
  18. Inseamna ca va fi o dragoste rationala. :) :) O data si o data trebuie sa devin si eu fata serioasa, cu capul pe umeri, nu? :(
    Lasand gluma la o parte, as da orice pe lumea asta sa stiu ca nu voi mai simti niciodata acei fluturasi. Am obosit, vreau si eu ce are toata lumea.

    RăspundețiȘtergere
  19. @Summer: Am inteles :) In cazul acesta, iti doresc ca acest lucru sa se intample cat mai curand si cat mai frumos :)

    RăspundețiȘtergere
  20. @ Summer, am dubii in legatura cu "dragostea rationala". Ceea ce vrei tu de fapt e mai degraba un "contract social", cu drepturi si obligatii specificate in mod clar, semnat si parafat in doua exemplare de valoare legala egala. Iar la "alte clauze" parca vad ca vei trece: fara fluturasi in stomac".

    RăspundețiȘtergere