28 oct. 2010

Tentaţie...

"Pot rezista la orice, cu excepţia tentaţiei" (Oscar Wilde)

Oricât de mult am ţinut la o persoană, oricum s-au terminat lucrurile, întotdeauna trebuie să mergem mai departe. Doar că uneori preferăm să credem că lucrurile s-au terminat cu adevărat, chiar dacă poate undeva a rămas un gând nostalgic, o dorinţă înabuşită şi cel mai sigur tentaţia…Tentaţia de a încerca din nou să cunoaştem acea persoană, tentaţia ca de această dată să acordăm mai multă atenţie şi să reuşim să recuperăm dorinţele pentru care nu am avut timp iniţial.

E o tentaţie ce stârneşte zâmbete, dar nu avem încredere că lucrurile vor fi cu adevarat altfel nici acum. Am vrea să încercăm, am vrea să nu ne mai gândim atât de mult la toate situaţiile posibile şi să acceptăm. Dar intuiţia ne spune că doar ne vom complica şi că poate va exista acelaşi deznodamânt şi atunci vom pierde toate lucrurile frumoase pe care le-am descoperit în perioada în care tentaţia nu a existat.

Oare cum putem rezista tentaţiei? Lucrurile se pot schimba cu adevărat sau tentaţia este doar o dorinţă toxică, în care unul trebuie să se bucure mereu de atenţia şi dăruirea celuilalt? Ca şi când ceea ce contează este doar siguranţa că cealaltă persoană încă te place.

12 comentarii:

  1. Eu zic că nu este o tentație tocmai "sănătoasă". Din moment ce lucrurile s-au terminat, pur și simplu s-au terminat și trebuie să mergi mai departe chiar dacă încă doare. Dacă mai rămân fel de fel de gânduri din trecut este necesar să fie eliminate pentru că altfel stai în loc...nu avansezi deloc, iar asta nu este bine.

    RăspundețiȘtergere
  2. @Roxana: De acord, cred ca e cel mai bun lucru pe care il poti face, sa incerci sa te detasezi de tot ceea ce a fost, mai ales atunci cand cineva inca inceraca sa-ti readuca aminte. Doar ca de multe ori nu prea e usor :D

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu este ușor chiar deloc, toată ideea este macar să încerci să ieși de acolo. Orice efort, oricât de mic contează foarte mult.

    RăspundețiȘtergere
  4. Atunci când nu vom mai fi tentati inseamna ca suntem morti, total sau partial.

    Sunt de acord cu Oscar.

    Cum putem rezista tentatiei? Hmmmmm.....greu de zis. Probabil ca facând dusuri reci ca gheata ori de câte ori ne da târcoale....

    RăspundețiȘtergere
  5. @Dragos: Ar fi o idee buna, dar un dus rece pe vremea aceasta ne va face sa vrem sa fim incalziti si iar am ajunge cu gandul la tentatie :)

    RăspundețiȘtergere
  6. @ Alexandra :-))), da, tot ce se poate. Dar, daca vrem musai sa scapam de tentatie, atunci continuam cu niste flotari si genofexiuni...dupa care iar cu un dus rece :-) .

    RăspundețiȘtergere
  7. @Dragos: :)) Deci, asta e solutia potrivita :P :)

    RăspundețiȘtergere
  8. eu ti-as pune tie intrebarile asea... si trebuie sa raspunzi.
    1.Daca tentatia asta (iti) starneste zambete.. si stii ca "intuiţia ne spune că doar ne vom complica şi că poate va exista acelaşi deznodamânt şi atunci vom pierde toate lucrurile frumoase pe care le-am descoperit în perioada în care tentaţia nu a existat" tu vrei sa rezisti tentatiei? sau tentatia asta este ceva dorit ?(avand in vedere ca tu iubesti zambetele... cred ca iubesti si tentatiile...pt ca te fac sa zambesti)
    2. tu ce zici? tentatia este o dorinta toxica?

    Tentatia apare de multe ori cand nu stii sigur daca s-au terminat lucrurile.

    nu am avut niciodata tentatia de a incerca din nou ceea ce am facut fara succes. Nu am avut tentetia de a incerca sa cunosc(din nou) o persoana daca stiu ca sa terminat.
    sa faci asta inseamna doar sa repeti greselile. Nu cred in a doua sansa in dragoste. si nici in prietenie.( in cel mai rau caz... in prietenie acorzi inca o sansa pt ca nu ai alternative.)

    cred ca e cazul sa raspunzi si tu la intrebarile tale ;)(dar acum raspunde la ale mele :D )

    RăspundețiȘtergere
  9. @Black Angel: Intr-adevar, iubesc zambetele :) Dar aici exista o contradictie intre zambete si tentatie. Sa dau un exemplu: accept tentatia, zambesc in acel moment, apoi...ce se intampla? Poate imi dau seama ca nu trebuia sa accept tentatia, ca nu-mi place starea mea din acel moment si astfel poate ajung la concluzia ca tentatia a fost toxica :D

    Sunt convinsa ca exista si multe tentatii frumoase, care in cea mai mare parte a timpului starnesc doar zambete.

    Hmm..nu cred ca e o repetare a greselilor. Cine stie, poate ca daca persoana care te tenteaza a invatat si ea ceva din ceea ce s-a intamplat data trecuta, exista o sansa ca aceste greseli sa fie indreptate :-D
    28 octombrie 2010, 15:12

    RăspundețiȘtergere
  10. Greu, daca nu cumva imposibil de a le rezista. Cel putin in cazul meu. Probabil pentru ca le-am considerat mai degraba oportunitati decat tentatii nocive...

    RăspundețiȘtergere
  11. @Nice: Din pacate limita dintre oportunitati si tentatii nocive este destul de subreda si de multe ori, in acel entuziasm, vedem oportunitati :D

    RăspundețiȘtergere